După cipul și asemănarea mea
IBM Security a lansat luni un studiu despre cum văd consumatorii din Europa, Asia și Statele Unite viitorul identității digitale și a metodelor de autentificare.
Când a apărut prima oară ideea dezvoltării unei rețele de computere, securitatea a fost probabil ultimul gând care i-a preocupat pe programatori. Mai târziu, când a devenit clar că informațiile mai sensibile trebuiesc, într-un fel sau altul, protejate, s-a dezvoltat și forma primară a sistemului cu nume de utilizator și parolă. Lucrurile au devenit, însă, mai complexe odată cu mutarea afacerilor în universul online, prin apetitul pentru atacarea acestor rețele. Adevărul este că am adăugat complexitate realitățiii virtuale fără să-i adăugăm și formele de securitate necesare. Ne aflăm în preajma unui moment critic: e nevoie de mai puțină încropeală și de mai multă imaginație și inovație pentru a revoluționa sistemul autentificărilor online ale utilizatorilor, consideră Science Direct.
foto:Felix Prado
Or fi zvonurile despre moartea parolei ușor exagerate, dar marile breșe de securitate în protecția datelor au alungat orice îndoială că adresele noastre de email, parolele și informațiile personale ar fi suficiente pentru a ne proteja identitățile online. În același timp, opțiunile pentru utilizarea mai multor date personale, cum sunt cele de autentificare biometrică, câștigă tot mai mult teren, iar scanarea amprentelor și recunoașterea facială tind să devină mainstream, odată cu răspândirea ultimelor modele de telefoane și deviceuri. Orium ar fi, drumul spre o lume fără parole va fi unul lung și anevoios, prezice SecurityIntelligence.
În ultimii șase ani s-au furat 112 miliarde de dolari prin furturi de identitate, adică o pierdere medie de 35 515 dolari la fiecare minut. Bineînțeles, cu cât serviciile online vor spori, cu atât spațiul de manevră al atacatorilor va crește. Javelin Strategy Research estimează că, în 2018, fraudele online vor crește cu 44 de procente, anunță IBM Security, într-un studiu global ce vrea să afle opiniile consumatorilor legate de identitate digitală și autentificare. Studiul, lansat luni, a fost realizat printre aproape 4 000 de adulți din Europa, Asia și Statele Unite. Iată și câteva dintre rezultatele sondajului:
-
Securitatea bate confortul: oamenii consideră securitatea drept prioritatea nr. 1 în privința logării la majoritatea aplicațiilor, mai ales în cazul celor care presupun transfer de bani.
-
Biometria devine normă: în prezent, 67% dintre respondenți se simt confortabil cu folosirea autentificării biometrice, în timp ce 87% spun că se vor simți ok cu aceste tehnologii abia în viitor.
-
Diferențe între generații: în timp ce 75% dintre repondenții generației „millenials” (20-36 de ani la data aplicării chestionarului, 2017) se simt confortabil cu folosirea tehnologiilor biometrice, mai puțin de jumătate folosesc parole complexe și 41% dintre ei folosesc aceeași parolă pentru mai multe conturi. Datele sunt semnificative, întrucât millenials vor deveni în curând generația cea mai prezentă pe piață forței de muncă, cu un impact suficient de mare pentru ca producătorii de tehnologii și aplicații să țină cont de gusturile lor în viitorul apropiat. În schimb, generațiile mai în vârstă sunt mai grijulii cu crearea parolelor și mai puțin dispuse să adopte autentificări biometrice.
Sigur, opinia consumatorilor e importantă, numai că știința nu este un sistem democratic, în care decid cei mulți. Legea gravitației, de exemplu, n-a fost niciodată supusă votului vreunui parlament.
Întreg studiul îl puteți citi/ descărca aici + rezultatele unui studiu similar, publicate în decembrie 2017.